هوندا: انتقاد کنید، من اهمیت نمی دهم

می‌کند. او از سال ۲۰۱۱ از طریق سایت اینترنتی شخصی خود، کمکهای مالی لازم برای قربانیان زلزله را جمع آوری می‌کند و یک زمین فوتبال در ایشینوماکی در حومه میاجی ساخته است.

.
رؤیای فوتبال او درحال حاضر اثبات شایستگی‌هایش به همه منتقدانش بخصوص در ایتالیاست. خیلی ها گفته اند که او در حد لیگ ایتالیا نیست و پیراهن شماره ۱۰ روی تن او سنگینی می‌کند. ولی نمی توان از یاد برد که به لطف دراختیار گرفتن او، باشگاه میلان در ژاپن موفق به عقد دو قرارداد تجاری به ارزش دو میلیون یورو در سال شده است. هوندا در گفت وگو با نشریه رپوبیلکا در مورد شرایط فعلی اش در لیگ ایتالیا حرف زده است.

.
از اینکه تا الان بیشتر از اینکه در مورد بازدهی تو در زمین صحبت شود، به دلیل بیزینس‌های باشگاه در مورد تو حرف زده شده، ناراحت نیستی؟
نه، چرا؟ اگر هوندا واقعاً میلان را در خارج از زمین هم کمک می‌کند و می‌توانم برای باشگاه درآمد زایی کنم، خوشحالم. ولی من برای فوتبال بازی کردن اینجا هستم. هرگز افسرده نمی‌شوم. هر روز کار می‌کنم. به خودم اعتماد دارم. خبرنگاران حق انتقاد دارند. من می‌پذیرم و به آنها احترام می‌گذارم. اگرچه انتقادها مسلما خوشایند من نیستند. درنهایت امیدوارم همه از من راضی باشند.

.
سه ماه پیش در مراسم معارفه گفتی که از حضور در میلان هیجان زده هستی. الان چطور؟
الان بیشتر. می‌دانستم که راحت نخواهد بود. من میلان را می‌خواستم. اینجا کار کردن ساده است. شرایط عالی است. این رویای من بود و افسوس نمی خورم.
حتی از اینکه در سال بد میلان به این تیم آمدی؟ میلان در جدول اوضاع خوبی ندارد و فصل بعد هم در لیگ قهرمانان حاضر نیست. این برای تو افسوس بیشتری در پی دارد.
حرف زدن از عدم صعود به چمپیونز بی فایده است. باید به فکر بازی‌های آخر فصل باشیم تا به لیگ اروپا راه یابیم. ساده نیست، ولی ممکن است. هنوز زمان داریم.

.
سن سیرو اغلب نیمه پر است. این ورزشگاه را در رویاهایت این طور می‌دیدی؟
من از ماه ژآنویه اینجا هستم و برای همین نمی‌توانم با گذشته مقایسه‌ای انجام دهم. اما طبیعی است که بازگرداندن مردم به ورزشگاه و پر کردن ورزشگاه یکی از اهداف تیم است. بازی‌های آخر فصل خیلی مهم هستند. ما در حال پیشرفت هستیم. اگر همین طور ادامه دهیم، مردم به ورزشگاه می‌آیند.
به هرحال لیگ اروپا هدف کوچکی است.

.
به نظر من بهتر است یک تیم بازی های بیشتر در همه رقابتها انجام دهد. سه بازی در هفته واقعا یک تیم را محک می‌زند، اما میلان تیم حرفه ای است. درصورت عدم صعود به لیگ اروپا هم باید جنبه مثبت قضیه را نگاه کنیم.

.
طرز تفکر تو خیلی ژاپنی است؛ یک بازیکن باید سخت کار کند و حریم خصوصی زندگیش را حفظ کند. در ایتالیا تقریباً هرگز چنین چیزی ممکن نیست.
نمی‌دانم برای اینکه من تقریباً هیچ وقت از خانه بیرون نمی روم. از شهر میلان خوشم می‌آید، ولی بیشتر روز را در میلانلو می‌گذرانم.

.
ناگاتومو هموطنت در اینتر به تو هشدار داده بود. اینجا هواداران خیلی متوقع هستند.
می دانستم. بخصوص که من پیراهن شماره ۱۰ را انتخاب کردم. هنوز در لیگ ایتالیا گل نزده‌ام و این انتظار طبیعی است. گل اول می‌تواند نقطه شروع باشد و خیلی مهم است. احساس می‌کنم که خیلی به آن نزدیک هستم.

و
پاسهای گل تو هم بیشتر شده اند.
همیشه زیاد پاس گل می‌دادم. کار من پاس گل دادن است. این به نظرم مفید ترین کار ممکن برای تیم است.

.
نشریات ژاپنی که تو را خوب می‌شناسند می‌گویند که پست تو در میلان اشتباه است.
من پیشتر دراین پست در مسکو و تیم ملی بازی کرده ام. ولی واقعیت را می‌گویم. اولین بار در میلان در جناح راست تا حدی سخت بودم. با سیدورف حرف زدم و او به من گفت که به نظرش در این پست توانایی های زیادی دارم. بتدریج به آن عادت می‌کنم. مسلماً پست اصلی من بازی پشت سر مهاجمان است، اما کاکا در این پست حضور دارد و عالی کار کرده است. یک بازیکن باید هرکاری در تیم بلد باشد.

.
در ژاپن می‌گویند که تو در زمین مربی هستی. برای همین سیدورف را درک می‌کنی؟
روز به روز بیشتر او را می‌فهمم. اغلب با هم حرف می‌زنیم و او عالی انگلیسی صحبت می‌کند. روزهای نخست خیلی با او حرف می‌زدم. به هرحال داشتن دیدگاه‌های متفاوت طبیعی است.

.
فلسفه و دیدگاه هوندا کدام است؟
من به ضد حمله و مالکیت توپ اعتقاد دارم.

.
تغییر مربی از آلگری به سیدورف، سرعت تطبیق یافتن تو با فوتبال ایتالیا را کند نکرد؟
اخراج یک مربی در طول فصل ممکن است رخ دهد. پیشتر برای من اتفاق افتاده بود. لحظه راحتی نیست، اما بخشی از کار ماست.

.
و عادت کردن به فوتبال فیزیکی ایتالیا؟
خیر، در روسیه هم فوتبال فیزیکی است و آنجا هم باید زیاد دوندگی می‌کردم. فوتبال ایتالیا بیشتر تاکتیکی است و جزییات درآن خیلی اهمیت دارند.

.
ولی تو در مسکو و تیم ملی ژاپن عادت کردی که همیشه شماره یک باشی.
این درست نیست. در ژاپن و زسکا بدون حضور من هم تیمها قهرمان شدند. من یکی از اعضای تیم هستم. فوتبال یک ورزش گروهی است.

.
زاکرونی مربی تیم ملی گفته که تو برای تیم ملی ارزش مضاعفی داری. در مورد جام جهانی چه فکر می‌کنی؟
از تعریف مربیان خوشم می‌آید. از زاک چیزهای زیادی آموختم. اما الان نمی‌توانم بگویم چه انتظاری از جام جهانی دارم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1393برچسب:, | 22:46 | نویسنده : محمد جواد ملائی |